Zmień Chaos W Plan Żywieniowy

/, Psychika a Zdrowie/Zmień Chaos W Plan Żywieniowy
  • Zmień Chaos w codziennym jedzeniu w plan żywieniowy

Zmień Chaos W Plan Żywieniowy

 

Ile razy przychodzi ci do głowy jedzenie w ciągu dnia? Okazuje się, że ludzie myślą o jedzeniu lub co zjeść ponad 200 razy dziennie. Zadajemy sobie pytania: Czy mogę zjeść? Co mam zjeść? Ile powinienem zjeść? Czy jak zjem to będzie dobre? Czy chciałbym kupić to jeszcze raz? Co bym zjadł.

W miarę upływu dnia, trzeba podejmować decyzje odnośnie wyboru żywności co często nie wpływa pozytywnie na nasze zdrowie i życie. W efekcie nasze decyzje powodują, że nie koniecznie wybieramy produkty zdrowe i lekko-strawne, które zapewnia nam dostateczny przyrost energii. Nieodpowiedni dobór posiłków znacząco wpływa na zmiany nastroju i zwiększenie podatności na różne stany emocjonalne takie jak zmęczenie, wypalenie, znudzenie, frustracja. Takie stany powodują, że decyzje co zjeść podejmujemy na podstawie impulsu i chwili. Emocje i stres często powodują , że sięgamy po produkty nie zdrowe i zamiast poprawić nasze samopoczucie, pomóc organizmowi zwalczyć stres pogarszają sytuację. Na przykład, jeśli rozpoczynasz dzień z mocnymi intencjami, że będziesz jadł mniej tłustych rzeczy, po ciężkim dniu w pracy, walce z szefem gdy wrócisz do domu późno, talerz smażonej wieprzowiny z ziemniakami może się wydawać idealnym posiłkiem, a potem jesteśmy zaskoczeni, że czujemy się ciężko, nic do nas nie dociera, zaczyna nas boleć głowa i jesteśmy dwa razy bardziej zmęczeni niż po powrocie z pracy. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego na przykład osoby stosujące napoje białkowe, mają świetne efekty ? Dlatego, że nie zastanawiają się wiele razy co zjeść. Daje to prostotę i zmniejszenie całkowitej liczby decyzji z ponad 200 dziennie do dwóch – w jakim czasie powinienem wypić shake`a o zawartości 300 – kalorii i jaki ma on mieć smak? Tyle.

Ale nie trzeba pić napojów białkowych żeby odnieść sukces. Potrzebny nam jest plan żywienia. Bez względu na cel, który chcemy osiągnąć (czyli utratę wagi, zdrowsze jedzenie, kontrola spożycia cukru, zmniejszenie kofeiny), już na samym początku to może przyczynić się do zmniejszenia liczby decyzji, które musisz podjąć w celu zmiany żywienia. Plan na tydzień i za wszelką cenę starać się być spójnym z swoimi decyzjami z dnia na dzień. Na przykład, jeśli masz w planie sałatkę na obiad nie idź do pierwszego lepszego baru na hamburgera i frytki, bo to w dłuższej perspektywie nie oszczędzi ci czasu. Postaraj się, aby mieć również różne zaplanowane wcześniej zdrowe opcje na obiad, które możesz dostosować adekwatnie do sytuacji. Plan i możliwości, poświęć na to jednorazowo trochę czasu.

Ale co, jeśli plan żywienia staje się monotonny i nudny? Gdy plan staje się nudny, wystarczy go trochę zmodyfikować i dostosować, zamiast porzucać ten sposób, który oszczędza nam czas i ilość decyzji. Zmień jedną lub dwie rzeczy, takie jak przyprawy lub warzywa, które umieścisz na kanapkę.

Dobry plan żywienia pozwala oszczędzać czas i dbać o zdrowie i zbalansowana dietę.

By | 2015-06-18T05:49:14+00:00 12 czerwca 2015|Polecane Wpisy, Psychika a Zdrowie|0 Comments

About the Author:

Dobre Samopoczucie i Zdrowie jest najważniejszym aspektem naszego życia. Gdy jesteśmy zdrowi możemy tworzyć, pracować i cieszyć się życiem. Interesuje się tą tematyką od kilku lat, czyli od momentu kiedy u siebie zauważyłem problemy z zdrowiem, a medycyna nie miała za bardzo pomysłu na moje dolegliwości. Chęć poszukiwania rozwiązania problemu pokazała mi, że wiedza z zakresu dietetyki, naturoterapii oraz sposobów motywacji jest niezbędna dla każdego przynajmniej w podstawowym wymiarze. Efekty jakie uzyskałem ja i moje otoczenie były świetne co zainspirowało mnie do stworzenia tego bloga. Chcę zachęcić wszystkich do poszerzania wiedzy oraz otwartego umysłu na metody zgodne z naturą człowieka. Dzięki odpowiedniej wiedzy, motywacji, zmianie stylu życia możemy cieszyć się zdrowiem i szczęściem na lata.

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.